Tarea
1.
Realiza
un mapa mental de la oración simple de acuerdo a documento. Utiliza en
siguiente enlace.
2.
Escribe la función
sintáctica realizada por las palabras subrayadas.
·
Ñuqanchik
qhipan wata kaypi pirwata
sayarichisunchik.
·
Juk
machu runa manchay jaya mikhunata mikhuchkan.
·
Juana manchay unqusqa kachkan.
·
Paykuna
umalliqta
mamaykita akllasqanku
·
Timuka
qayna wata raymipi wawankupaq wayk’uqkunata waykunankupaq mink’arikusqa.
3.
Identifica el
sujeto en las siguientes oraciones.
·
Kay
jamp’araqa tawa chakiyuq
·
K’acha
warmi wawanpaq phulluta awan
·
Jaqay
saqra lluqhalla wawayta maqapuwasqa
·
Kimsa
qhari qayna mayupi puñuykusqanku
·
Luwiswan
Mariyawan qayna paqarin Tarija llaqtamanta chayamusqanku
4.
Analiza sintácticamente las siguientes oraciones y
representa cada oración en un arbóreo.
·
Juk runa sach’a sach’api chaquchkasqa.
·
Luis
sapa p’unchaw yachaywasiman
wawakunapaq p’anqata apan.
·
Ñuqa
jaqay qaqapataman wasarisaq.
·
Saqra
mamay qayna tatayman K’ullu chuwata
jaywan.
·
Kalistu qayna wasinman unqusqa
qharita apaykun.
5.
Indica
la clase de oración.
·
Qamchu
qhichwa simita yachakuchkanki? ……………………………
·
Payna
mana q’aya jamunqankuchu ……………………………..
·
Luwis,
llamata qhatimuy ………………………………
·
¡manchayta
chirichkan! …..………………………….
·
Qam
sapa p’unchaw uyaykita uphakunki ..…………………………….
6.
Ordena
las oraciones simples de acuerdo a la estructura oracional.
·
watapaq ruwanki t’antata
qam
wasiykipi
…………………………………………………………………………………………………
·
masinpaq apapunqa wasinkama
q’aya pay quqawita wawawan
…………………………………………………………………………………………………
·
rantisaq Yura ñuqa llamata llaqtapi tataypaq q’aya
…………………………………………………………………………………………………
·
wanuta apanku Riwuchuwan
chakrankupaq Luwiswan achkha
saqra kunan K’acha
…………………………………………………………………………………………………
·
Ñuqayku llaqtaykuman k’acha aparqayku tusuqkunata qayna wata
…………………………………………………………………………………………………
No hay comentarios:
Publicar un comentario